zondag 11 oktober 2009

De Juiste Fiets

Zo, ik heb de laatste tijd veel op internet onderzocht. Wat is zo'n juiste fiets voor wat ik wil doen?
Nou zonder al te veel poes pas, hier kwam ik op uit.

Het Frame
Ik heb een klein mountainbikeje nodig met een speciaal frame. Deze worden vooral gebruikt voor dirt jumps. Het zwaartepunt van de fiets ligt dichter boven het achterwiel zodat je het voorwiel makkelijk de lucht in krijgt. Het achterste frame in het plaatje hieronder is van een dirt jumper, het voorste frame van een normale mountain bike.




De versnellingen
De fiets hoeft geen versnellingen te hebben. Dit scheelt aan onderhoud. Ook kan de derailleur bij het stunten snel stuk gaan. Zonder versnellingen heb je hier geen last van!

Er zijn een hoop Amerikaanse merken die dit soort fietsen verkopen. Ik zag dat Giant er ook eentje heeft. De Giant STP! Dit lijkt me een hele mooie fiets. Ik ben er nog even info over aan het opzoeken. Binnenkort post ik meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten