dinsdag 13 oktober 2009

Giant STP gekocht



Van de week geïnformeerd bij de Giant dealer hier op de hoek. Maar helaas, de fiets wordt sinds 2007 niet meer verkocht in Nederland. De mietjes. Vast niet genoeg mensen die met hun fiets willen stunten hier.
Mijn volgende beste optie leek me de fiets te importeren. In Engeland en Duitsland wordt ie nog verkocht. Ik vond een internet winkel waar de fiets inclusief verzendkosten zou neerkomen op +-650 euro.
Dales Cycles


Toen ik op het punt stond de fiets te bestellen besloot ik nog één keer op marktplaats te kijken. En hoe toevallig. Er stond er een te koop. Een 2005 model. Onder het mom van kinder mountain bike'je, aangezien het frame klein is.
Voor 100 euro was de fiets van mij. Prachtig! Alleen even op komen halen in een dorpje vlak bij Breda.

Dat werd nog een heel avontuur. Een twee uur lange trein rit, een half uurtje met de bus. Op zoek naar de windmolen en wanneer de deal rond was een uur terug fietsen naar het station, aangezien de bike niet in de bus mag!


Hier staat ie dan. De fiets is niet 100% zoals ik hem wil hebben. Er zitten 21 versnellingen op. Die gaan mooi pleitte. Maar voor 100,- heb ik nog genoeg geld over voor upgrades!

1 opmerking: