donderdag 15 oktober 2009

Werk aan de Winkel

Er is heel wat te doen voordat ik de fiets heb zoals ik hem hebben wil. Aangezien ik hem voor een prikkie heb kunnen kopen ben ik bereid er wat geld in te steken en een aantal updates aan te brengen.

Spraypaint
Het frame is aan alle kanten beschadigd en bekrast. Ik ga het opnieuw zwart spuiten. Evenals de voorfork.

Hier heeft waarschijnlijk het slot om gehangen. De fiets wordt helemaal mat zwart met accenten rood erin. Dat wordt dus strippen en schuren!

Als ik het frame schuur en spuit raak ik het logo kwijt. Ik heb Giant al gemailt maar ze willen me geen sticker sturen. Niet zo'n probleem. Gewoon het logo van hun website gepakt en het naar een autosticker bedrijfje gestuurd. Die maken er een plakplaatje van en klaar is kees!



Alles schroefjes zijn geroest! Daar ga ik dus nieuwe voor kopen, hopelijk kan ik ze RVS of verzinkt krijgen. Hoe maf is het om stalen schroeven op de fiets te gebruiken? Dit roest ziet er niet uit!
Je ziet ook op het plaatje dat het stuurtje van staal is en beschadigd is. Ik ga geen moeite nemen een stalen stuurtje over te spuiten. Dat wordt een nieuwe kopen!


De Banden
Die zijn helemaal op das duidelijk. Nieuwe banden kopen. De wielen zien er wel nog redelijk uit. Ik heb geen zin om alle spaken eruit te halen om de velg goed te kunnen schuren en spuiten, dus die laat ik maar even zo!
De zadel is ook een beetje beschadigd, maar ik zag al dat een mooie zadel snel 100 euro kost. Dat vind ik iets te veel dus hou ik het nog maar op deze.


Tot slot mijn oude mountainbike een Giant Terrago uit 1996. Deze heeft oliedruk remmen HS-11. Olie zit in een buisje en wordt met een zuigertje aangedrukt. De remblokjes hebben heel veel kracht en worden links en rechts even hard op de velg gedrukt. Het mooiste vind ik dat ze een hoefijzer als bescherming hebben. Die kan ik mooi rood spuiten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten